pondelok 25. februára 2013

Nevyhadzujte fľaše s uzávermi! Vyrobte si hračku!



 
Riadiace centrum uzáverov :-)  
(ešte stále je tam veľa miesta na ďalšie)   

Už dávnejšie sa Tuti zaujíma o uzávery fliaš, no až pred dvoma dňami som konečne urobila vlastnoručne vyrobenú hračku, ktorú som si pomenovala: "Riadiace centrum uzáverov" :-).
Zbierala som všetky možné uzávery, a ešte aj budem pokračovať, lebo na doske je stále veľa miesta na nalepenie ďalších...
Čo teda potrebujete na výrobu takejto dosky uzáverov?
1. uzávery rôznych veľkostí a farieb, vždy si ich odrežte z fľaše
2. farebné papiere
3. drevenú dosku, na ktorú všetko nalepíte (na tú som čakala najdlhšie, nakoniec som zohnala od manželovej babky, ktorá vyhadzovala starú kuchyňu, a toto bol odpad...)
4. lepidlo Chemoprén Univerzal - je smradľavé, a naťahuje sa, musíte to robiť niekde vonku, v garáži, niekde kde sa vetrá... a treba mať veľa trpezlivosti s ním...
5. nožnice a orezávač

Postup:

1. NALEPIŤ PAPIERE
Najskôr si na dosku nalepte farebné papiere - do ľubovoľných tvarov - ja som chcela aby pod každým uzáverom bola iná farba, no nakoniec som na to nemala čas - vystrihovať koliečka presne v tvare fľaše.... tak som spravila len také abstraktné farebné trojuholníky, atď......

2. ZAROVNAŤ
Orezávačom si čo najpresnejšie zarovnajte tie časti fliaš, ktoré sa budú lepiť na dosku. Ak nie ste zdatní s prácou s orezávačom poproste partnera, treba pracovať opatrne.

3. NALEPIŤ
Lepidom Chemoprén Univerzal nanesieme na odrezky fliaš hrubšiu vrstvu a prilepíme na dosku oblepenú farebným papierom. Lepidlo sa natahuje ako žuvačka, tak treba pracovať pomaly, a opatrne aby ste si lepidlom nepolepili celú dosku. Lepidlo zapácha, pracujte pri otvorenom okne, na balkóne, tam kde prúdi vzduch a vetrá sa

4. ZAŤAŽIŤ
Uzávery naskrutkujte na nalepené fľaše a položte na ne závažie - knihy, ja som dala kvetináče.... a nechajte to tak zaschnúť jeden deň.

5. VYVETRAŤ
Na druhý deň máte dielo hotové! :-) Musíte ho ale nechať "vysmradnúť", takže uzávery odskrutkujte a nechajte otvorené nalepené flaše, musia sa vyvetrať zvnútra, lebo to lepidlo tam veľmi zapácha. Nechajte teda vyvetrať ešte jeden deň.

6. PODELIŤ SA S NAMI O RADOSŤ
Hračka je hotová! Ukážte ju drobcovi a nezabudnite sa s nami podeliť o radosť a pošlite nám fotku "hračky v akcii" na nástenku facebook nástenku sem alebo na e-mail: tuti@tuti.sk










 fľašu vždy hore odrežte, aby ste mali časť na čo sa bude vrchnáčik skrutkovať
 zbierajte čo najfarebnejšie vrchnáky, aby to vaše dieťa zaujalo.
Dieťa sa učí motorike uzatvárania a neskôr aj rozoznávania farieb...

použite určite toto lepidlo je neuveriteľne pevné, a stvrdne ako kameň, 
takže je skutočne minimálna šanca, že dieťa uzávery vytrhne z dosky...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára