štvrtok 14. marca 2013

Vyrobte pre dieťa obchodný stánok!



Nie vždy sú financie na to, aby sme uspokojili všetky nároky našich detí.... A tak mnohokrát musíme trochu popremýšľať, a vytvoriť pre dieťa nejakú lacnejšiu náhradu, veľakrát to samozrejme neuberá na kvalite, ba priam naopak, dieťa sa naučí rozmýšľať tvorivo a so svojím vlastnoručne  vyrobeným výtvorom bude omnoho spokojnejšie než keby si ho kúpilo v obchode.... 

Takisto je veľmi nepraktické kupovať dieťaťu všetky možné kuchynky, obchody,... a ja neviem čo všetko, o chvíľu by sme zapratali celý byt..... A tak je fajn vyrobiť si taký dočasný obchodík, kuchynku, atď..

Ja som pre malú Tuti vyrobila obchod :-) s predajom rýb, ovocia a zeleniny, koláčikov, zmrzliny, čokolády, čerstvých vajec.... sortiment sa stále rozširuje :-), a ako pozornosť podniku sa podáva aj čaj... Je možnosť platiť v hotovosti ale aj kreditnou kartou :-).... Samozrejme kreditku sme si takisto vyrobili.... tak pekne postupne.....

Čo potrebujete na výrobu obchodného stánku:
- dve stoličky - s deravým operadlom - tá "diera" slúži ako okienko, cez ktoré komunikuje predavač so zákazníkom
- látka - alebo dve látky, plachty, hocičo na pokrytie spodnej časti stoličiek, a vrchnej časti použitie ako obrusu. Ja som použila dve látky červenú a žltú, tú červenú látku som upevnila na motúz obmotaný okolo stoličiek, ak vám napadne lepší nápad upevnenia dajte vedieť, ja som brala ohľad na stoličky, aby som ich nezničila, takže som nič nepritĺkala atď...
- farebné papiere - na výrobu vlajočiek :-) - ja som použila červený a žltý, vystrihla trojuholníky, predierovala dierkovačom a zavesila na motúz

                             
vlajočky stánku sú vyrobené 
z farebného papiera predierovaného dierkovačom a zavesené na motúz

- veľké časti lega Duplo či inej značky - na výrobu registračnej pokladne :-). Samozrejme nemáme kúpenú ani registračnú pokladňu, tak sme si ju vyrobili :-). Ako senzor na snímanie kódov produktov som použila sprchu z inej hračky... Táto pokladňa má samozrejme aj priestor na snímanie kreditiek ako vidíte na obrázku :-).

registračnú pokladňu si jednoducho vyrobte 
z veľkých kusov lega Duplo, či inej značky

...a takto sa kreditná karta načítava v pokladni :-)

...a takto sa kreditná karta načítava v pokladni :-)

- kreditnú kartu - sme si tiež sami vyrobili - stiahnite si z netu nejaký obrázok kreditky, vytlačte, zlepte obe strany a nezabudnite oblepiť priesvitnou páskou, aby dobre držala pri častom používaní a neošúchala sa :-).
- dózu s víčkom, ktoré sa dá rozrezať orezávačom - na výrobu kasy mincí. Ako vidíte na obrázku víčko dózy som rozrezala do tvaru X, aby sa malej ľahšie vsúvali mince, samozrejme vy si môžete spraviť len jeden priečny otvor na mince.
- žetóny z Pokru - na používanie Euro mincí - určite pri dieťati nemáte čas hrať Poker :-D, tak ho vyberte zo skrine, vezmite pár žetónov, a používajte ich ako mince na platenie. Ak máte v okolí nejakú inú hru, alebo niečo iné podobného tvaru, použite to, čo jednoducho máte.....

tzv. kasa na mince - použite nejakú starú dózu a pokrové žetóny ako mince

- kuchynskú váhu - dcérke som poskytla moju skutočnú kuchynskú váhu, veľmi ju nepoužívam, tak ju veľmi nepostrádam, a dávam pozor, aby mi ju nerozbila, zatiaľ ju veľmi nezaujala, že by ju prenášala, hádzala o zem atď..... Samozrejme tu záleží na vás či ste ochotní drobcom vašu váhu požičať, alebo si vyrobíte nejakú "akože váhu" napr. z krabíc, košíka atď....

kuchynská váha v obchodíku nesmie chýbať :-)

- sortiment na predaj - rozhliadnite sa okolo seba, pohľadajte v hračkách, a vytvorte deťom produkty, ktoré môžu predávať.... Nevyhadzujte krabičku od vajíčok, napchajte tam nejaké hračky, ktoré môžu znázorňovať vajíčka, ja som použila tieto časti z jednej hry.....

vajíčka 

Z hry puzzle som použila ovocie - hruška, banán, pomaranč.... z ďalšej hry rybičky :-)... A nebojte sa použiť aj skutočné ovocie - samozrejme také, ktoré dieťa nerozmága po celom byte, napr. jablko, pomaranč, mandarínku, avokádo, kiwi.... Dieťa sa veľmi dobre učí spoznávať veci hmatom, a tu si môže aj pričuchnúť k pomaranču a spoznávať vône.... 

ovocie z puzzlí, rybičky z ďalšej hry....

nebojte sa použiť skutočné ovocie, zeleninu...

A veľmi vkusné produkty majú v Ikey - ako napr. táto zrmzlina, je na to aj kornútok, alebo chutné koláčiky, bábovka... ak máte peniaze, tak si zájdite do Ikey majú tam aj ovocie, zeleninu, všetko možné čo sa dá predávať v obchodíku :-)...

 zmrzlina made in Ikea

Bábovka a koláčiky sú takisto z Ikey

- rôzne nádobky -  do ktorých uložíte svoj sortiment... preto nevyhadzujte plastové nádobky, v ktorých niečo kúpite v obchode.....

Tak a tu je obsah celého stánku - váha na váženie rýb, ovocia, kasička na mince, registračná pokladňa s čítacím senzorom kódov :-), ryby, ovocie, koláčiky, zmrzlina, vajcia, čokoláda, stojan na igelitové vrecká, do ktorých sa balí, a poháriky na prípravu čaju ako pozornosť podniku :-).

 
toto sa predáva v našom stánku :-)

slečna predavačka zahrieva váhu :-)


Takto jednoducho sa dá vyrobiť napr. aj kuchynka, stačí len trocha predstavivosti a mať oči na stopkách, nie každému napadne ako mne, že z lega sa dá spraviť registračná pokladňa :-), ale tak na to je tu tento blog, aby vás inšpiroval a potešil vašich drobcov!

Poteší nás ak sa kedykoľvek s nami podelíte o vaše fotografie - vašich výtvorov..... 
Posielajte na tuti@tuti.sk, alebo len nahoďte na našu facebook stránku tu.

Prajeme príjemný nákup!
















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára